- Porównując pierwsze półrocze 2024 roku z pierwszym półroczem roku ubiegłego, odnotowaliśmy kilkunastoprocentowy wzrost wolumenów we wszystkich kategoriach produktów mrożonyc.
- Na wyniki wpłynęły m.in. rozwijane przez przedsiębiorstwo współprace z klientami, zmiany na rynku detalicznym oraz wcześniejsze niż w latach ubiegłych rozpoczęcie sezonu letniego.
W pierwszym półroczu 2024 r. zrealizowaliśmy o 12% więcej wolumenu niż w analogicznym okresie 2023 r. Największe wzrosty odnotowano w kategoriach lodów i pieczywa mrożonego.
– Konsekwentnie rozbudowywaliśmy portfolio naszych klientów, którym oferujemy specjalistyczne usługi. Równocześnie obserwujemy dalsze zapotrzebowanie na usługi magazynowe i transportowe w temperaturach kontrolowanych, co jest spowodowane m.in. trendami na rynku detalicznym. I tak na przykład na znaczeniu zyskuje mrożone pieczywo – szczególnie w dużych sieciach handlowych i w sektorze HoReCa. To właśnie potrzeby rynku i naszych klientów łączą się z kierunkiem działań biznesowych naszej spółki i długoterminowych inwestycji. W ostatnich miesiącach otworzyliśmy rozbudowaną i zmodernizowaną mroźnię w Żninie oraz osiągnęliśmy kolejne etapy zaawansowania budowy w powstającym obiekcie w Nowym Dworze Mazowieckim – mówi Jarosław Kołodziejski, Dyrektor Zarządzający ds. Magazynowania Frigo Logistics.
Przełomowym miesiącem w kontekście wzrostu wolumenów okazał się kwiecień. To właśnie w tym miesiącu odnotowaliśmy największą różnicę rok do roku – wzrost osiągnął 28%. Z kolei miesiącem najbardziej intensywnym operacyjnie w pierwszym półroczu w tej kategorii produktów okazał się maj.
– W tym roku obserwowaliśmy wcześniejsze o około dwa tygodnie rozpoczęcie intensywnego sezonu w transporcie i dystrybucji lodów. Była to jedna z przyczyn znacznie wyższej liczby dostaw z końcem kwietnia i rekordowych wyników w kwietniu i maju. To wtedy nasi klienci, obserwując rynek, zmiany pogodowe oraz trendy konsumenckie, intensywnie przygotowywali się m.in. do majówki. W kontekście obrotu produktami takimi jak lody nie bez znaczenia są właśnie zmiany pogody, a w dłuższej perspektywie – klimatu – wyjaśnia Krzysztof Pawlik, Dyrektor Zarządzający ds. Transportu Frigo Logistics.
W pierwszym półroczu tego roku odnotowaliśmy o 4,75% mniej przejechanych kilometrów w spedycji krajowej.
– Spadek przejechanych kilometrów przy jednoczesnym wzroście wolumenów to dla nas pozytywna informacja i dowód na to, że optymalizujemy procesy logistyczne oraz coraz efektywniej planujemy trasy dostaw by zapewnić jak najlepszy serwis naszym klientom – dodaje Krzysztof Pawlik, dyrektor zarządzający ds. transportu Frigo Logistics.