Frigo Logistics, wiodący w Polsce operator logistyczny dla produktów głęboko mrożonych, w ramach współpracy z firmą FRoSTA rozpoczął testy nowego ciągnika siodłowego – Volvo FH. To już kolejny pojazd elektryczny sprawdzany w bieżących operacjach obu firmy.
Podobnie jak w przypadku testów innych pojazdów Volvo FH będzie wykorzystywane przez kilka tygodni do transportu produktów mrożonych bezpośrednio z fabryki producenta w Bydgoszczy do magazynu-mroźni Frigo Logistics w Żninie, a także w relacji Żnin-Bydgoszcz. Jakiś czas temu firmy poddały podobnym testom Volvo FM.
Oba modele – Volvo FM i Volvo FH – należą do najwyżej klasy ciągników elektrycznych. Pod względem parametrów pojazdy mają podobny zasięg (ok. 280-300 km) oraz akumulatory (540 kWh), natomiast różni je ładowność (28,5 t dla modelu FM vs 23,5 t dla modelu FH). Docelowo pojazdy będą wykorzystywane na trasach o średnim zasięgu.
– Decyzja o rozwoju floty w kierunku elektromobilności jest dla nas strategiczna. Jesteśmy w trakcie weryfikacji różnych pojazdów na rynku, również w ramach portfolio jednej marki, stąd decyzja o sprawdzeniu kolejnych ciągników – tym razem dwóch modeli Volvo. Wszystkie testy przeprowadzamy na tej samej trasie, aby móc porównać parametry poszczególnych pojazdów w podobnych warunkach i na tej podstawie dokonać optymalnego wyboru. Cieszymy się, że mamy wśród naszych klientów takich partnerów jak firma FRoSTA, z którymi możemy testować nowe rozwiązania – mówi Krzysztof Pawlik, dyrektor zarządzający ds. transportu Frigo Logistics.
Ze względu na specyfikę operacji logistycznych Frigo Logistics planuje również testy naczep z elektrycznym zasilaniem agregatu chłodniczego. Podjęcie decyzji związanych z zakupem nowych pojazdów, w tym pojazdów elektrycznych, jest wstępnie planowane na drugą połowę roku, po zakończeniu wszystkich planowanych testów.